Van foto’s in de groepsapp naar een nieuwe onderneming!

Hoe corona tot de Bestelbox leidde

Hoe corona tot de Bestelbox leidde…

Nog geen maand geleden waren mijn vrienden volop aan het BBQ-en geslagen door de combinatie van de Corona crisis en het prachtige weer. Ik hoorde bijna dagelijks in menig groepsappjes de woorden ‘’Green Egg’’ en ‘’Kamado’’ voorbij komen. Ik was allang blij met mijn elektrische Weber. Naast deze BBQ merken kwamen er ook steeds vaker foto’s van grote stukken vlees voorbij waarvan ik echt niet wist hoe ze überhaupt heetten of smaakten. Sinds een maand is dat helemaal anders en heb ik het zelf nu bijna dagelijks over de mooiste Bavette ’s en Picanha’s. Ik ben een echte vlees liefhebber dus het sprak mij wel aan, die grote mooie stukken vlees. Op het moment dat mijn vrienden dagelijks aan het pronken waren met de mooiste BBQ’s, stukken vlees en bijpassende wijnen en speciaal bieren, kwam ik een bevriende slager tegen en vroeg ik hem of hij nog wat bezorgwerk voor mij had. Aangezien mijn evenementen bureau helemaal stil was gevallen, vanwege de Covid-19 situatie en alle opdrachten vanaf maart t/m september gecanceld of ver vooruit geschoven werden, was ik op zoek naar inkomsten om mijn gezin te onderhouden. De slager zou mijn aanbod in gedachten houden.

Een dag later belde hij terug en zei hij “Raymon, ik heb het er even met mijn vrouw over gehad, maar door de drukte kom ik er zelf nooit aan toen om mijn goede BBQ vlees te verkopen. Heb je zin om voor mij mijn BBQ pakketten te verkopen’’? Dat leek mij wel wat!

Die avond heb ik samen met mijn compagnon gebrainstormd rond dit concept. BBQ-en doet men alleen met mooi weer en is erg seizoens-gevoelig, dus niet alleen dat product willen we in een box verkopen aan consumenten. Die avond is ‘’De Bestelbox’’ ontstaan. Een website waar je terecht kunt voor heerlijke vlees-, vegan-, en visproducten in samengestelde boxen. Daarna kwamen al vrij snel de wijn- en borrel boxen, want iedereen heeft thuis toch wel behoefte om de weekeindes en verjaardagen toch nog een beetje gezellig te maken in deze vervelende tijd.

Hoe komen wij de Corona-periode nu verder door? Hoe zorg je dat je het verzonnen concept z.s.m. up en running hebt? Wij zijn enorm blij met deze kans die op ons pad is gekomen en we zijn direct aan de slag gegaan. Op het moment dat wij besloten om met ‘’De Bestelbox’’ te starten, kwam de 1e teleurstelling al snel. Een nieuwe website zou toch wel gauw 3 weken duren, zeker gezien de eisen die wij stellen aan onze nieuwe website. Een goede, frisse en overzichtelijke website is wel nodig bij een concept zoals wij dat graag zien. Wij zouden graag het nieuwe www.thuisbezorgd.nl voor onze bestelboxen worden. Echter is die kans is natuurlijk erg klein. Maar… dromen mag altijd!

Mijn broer geloofde ook in het concept en daarom is hij als 3e partner betrokken bij het bedrijf. Naast De Bestelbox heeft hij nog een ander zeer succesvol auto herstel / schade bedrijf met, al zeggen wij het zelf, altijd zeer innovatieve ideeën. Hij kocht direct een koelwagen en motiveerde ons om te starten met het aannemen van bestellingen, ondanks dat onze website nog niet gereed was. Na een hoop stress en met hulp van onze ontwerpster Annelieke zijn wij online, via Facebook en Instagram , gestart met het verkopen van de BBQ-, en iets later ook, de Vegan Bestelboxen. De reacties op ons initiatief is hartverwarmend! Al onze vrienden en kennissen hebben massaal onze bestelboxen besteld om ons concept te steunen. Zij vinden het super dat wij in deze tijd, waarin wij met ons evenementenbureau aan de grond genageld staan, van de bank zijn afgekomen om dit nieuwe concept uit te rollen en zodoende hopelijk iets negatiefs in iets positiefs om kunnen zetten.


Wil je meer weten over Raymon Kuipers ga naar zijn LinkedIn pagina