De wereld van de kerstpakketten, cadeauboxen en marketing.

Zoals jullie wellicht weten, zijn mijn compagnon Jesper en ik (Raymon) een half jaar geleden met De Bestelbox begonnen. Super leuk natuurlijk een nieuwe uitdaging: weer helemaal vanaf 0 beginnen. Maar doordat wij gewoon zijn begonnen en ook fouten durfde te maken, ging het vrij snel hard vooruit. Dat moest ook wel want ineens was alles weg en dan heb ik het vooral over de zekerheid van een inkomen. Toen wij begonnen wilde wij graag het Greetz van De Bestelboxen worden en op dit moment kunnen wij wel zeggen dat steeds meer mooie grote en kleine bedrijven ons weten te vinden voor relatiegeschenken, kerstpakketten en cadeauboxen.

Weet je wat nou het leuke is? In het begin zei iedereen: “Ja, je moet echt snel zorgen voor goede advertenties, SEA en SEO en dan geld erin pompen”. Maar ja, dat geld hadden wij niet. Dus wat dan?
Wij hebben een ongelooflijk netwerk en een fantastische vrienden- en kennissengroep om ons heen die ons onwijs geholpen hebben met bestellingen en het promoten van ons nieuwe bedrijf. En als je nu ziet dat wij leveren aan ABN Amro, Politie Haaglanden en de Gemeente Den Haag, dan zijn wij daar heel trots op.

Marketingkosten zijn voor ons wel een moeilijke afweging geweest en eigenlijk nog steeds. Nu vinden klanten ons wel door middel van bestellingen via de website maar de meeste bestellingen komen gewoon nog via de mail of telefoon binnen. Dus er is nog wel ruimte voor verbetering wat betreft landelijke vindbaarheid. Maar omdat onze marges heel klein zijn en dus onze prijzen heel scherp, is het heel moeilijk om nu te bepalen hoeveel geld we bijvoorbeeld in Google moeten steken. En wat komt er dan voor terug? Want je betaald al voor clicks naar je website, ook als iemand niks koopt of alleen maar komt kijken.

Wij weten het eerlijk gezegd nog niet. Hopelijk kunnen wij de komende jaren blijven groeien zodat wij straks ook wat meer geld in Adwords kunnen steken want het is een feit dat alle bedrijven en particulieren producten zoeken via Google, voor onder andere kerstpakketten op maat.

Voorlopig moeten wij proberen om samen met ons netwerk en de tevreden klanten onze social media kanalen te blijven updaten en te laten groeien. Wij hebben bijvoorbeeld โ€˜โ€™De Bezorgbeerโ€™โ€™ die maandelijks een paar zakelijke vlogs maakt om onze trouwe volgers en klanten te laten weten wat wij allemaal doen en kunnen met De Bestelbox. Mocht je een gouden tip hebben met betrekking tot marketing, dan staan wij daar altijd voor open. Voor nu gaan wij even door op dezelfde voet maar vooral met de voet op het gaspedaal.. letterlijk en figuurlijk!